OPGAVER FOR KUNDEN:
- Workshop
- Kommunikationsplan
- Oplæg for bestyrelse
- Tjek af tekster for greenwashing
OPGAVER FOR KUNDEN:
Da Vestergaard Konstruktion havde vedtaget at tilbyde DGNB-certificerede rækkehuse, opstod der tvivl om, hvordan de egentlig kunne fortælle om det uden at gøre sig skyldig i greenwashing.
Derfor kontaktede de mig. Efter et uforpligtende møde, blev vi enige om at lave en workshop, der kunne give organisationen inspiration og værktøjer til selv at kommunikere lovligt og troværdigt.
Vi satte 5 timer af til en workshop, som jeg tilpassede til Vestergaard Konstruktions behov. Deltagerne var partner Jacob Foged Kirk og to medarbejdere, der arbejder med kommunikation og udvikling af bæredygtigt byggeri.
Prioritering og tilpasning af historier til kundernes præferencer
Sammen fik vi overblik over alle de små historier, der lå i pipelinen og fik prioriteret dem, der passer bedst til Vestergaard Konstruktions værdigrundlag og kundernes præferencer for bæredygtighed.
Desuden fik vi grundigt bearbejdet, hvordan budskaberne kunne skæres, så de både ville gøre indtryk på kunderne og ville overholde markedsføringslovens regler.
Jeg samlede herefter resultatet sammen i en kommunikationsplan og præsenterede det for virksomhedens bestyrelse og udvalgte medarbejdere.
Siden har jeg med mellemrum bidraget med kvalitetstjek af tekster til blandt andet hjemmeside, LinkedIn og pressemeddelelser.