Kommunikationsopgaver for Business Broker

OPGAVER FOR KUNDEN:

  • Kundeinterviews og cases
  • Faglige artikler til hjemmeside
  • Nyhedsbreve
  • LinkedIn opslag
  • Kundetyperådgivning
  • Rådgivning om personlig brug af LinkedIn

Business Broker har fået en proaktiv driftsmotor

Business Broker har i mere end 20 år rådgivet virksomhedsejere om salg af virksomhed og forretningsudvikling. 

Business Broker har strategisk valgt at outsource kommunikationen. Her har det været vigtigt at have en samarbejdspartner, som er proaktiv i forhold til opgaveløsningen, og som hurtigt sporer sig ind på budskabets fokus. 

Kommunikerer til de følelser, som kunderne lægger mest vægt på
Da jeg kom til som ekstern kommunikationsrådgiver i 2023, introducerede jeg kundetypemetoden for Business Broker. Den fungerer nemlig på tværs af en blandet portion målgrupper af virksomhedsledere, investorer, revisorer, advokater og andre rådgivere. 

Metoden viser vejen til en troværdig og gennemgående kommunikation, der taler til de ubevidste følelser, som kunderne lægger mest vægt på. Det gør det muligt at fastholde potentielle kunder i det samme kundetypehumør gennem hele kunderejsen, som ofte kan være meget lang. 

Kundetypemetoden giver en tydelig branding 
Business Broker har et seriøst og troværdigt brand, der passer til den grønne kundetype. Derfor har vi valgt en evolutionær tilgang til stille og roligt at udvikle Business Brokers kommunikation, så den altid er målrettet den grønne kundetype. 

Hver gang en transaktion er afsluttet, interviewer jeg Business Broker kunde for et individuelt og autentisk indhold, skriver en case til hjemmesiden og udarbejder et nyhedsbrev.

Sammen vurderer vi, hvad de vigtigste budskaber er, og så sikrer jeg, at det formuleres og præsenteres, så det passer til den valgte kundetype.

Det giver en rød tråd i kommunikationen og en tydelig branding.

 

Vi har et branchekodeks, der bygger på seriøsitet og troværdighed, som Lone matcher ubesværet. Hun er proaktiv, kreativ og systematisk i sin opgaveløsning og en sikker driftsmotor på et vigtigt ansvarsområde.

Lones kendskab til kundetyperne giver os et fælles sprog og en stringent ”tone of voice” i al vores kommunikation til kunderne.
 

Claus Bruun Rasmussen, partner i Business Broker