Målrettet indhold til web
Enhver tekst skal have og opfylde et formål. Nogle tekster skal sælge, andre skal kunne findes af Google, andre skal informere 100 pct. korrekt. Jeg skriver tekster, der opfylder formålet. Det betyder, at det indhold, jeg leverer, hjælper dig et skridt nærmere dine forretningsmål.
Nyhedsbreve giver loyale kunder
Nyhedsbreve er dit helt eget medie. Du har viden, dine kunder eller din målgruppe sætter pris på. Del den i et nyhedsbrev. På den måde kan du holde kontakten til dine læsere og potentielle kunder. Det må aldrig blive salgsgas. Du skal være indstillet på at "give", og jeg kan hjælpe med at vælge dine ord med omhu.
Skab tillid med cases og citater
Tillid er et af de væsentligste faktorer, når en kunde skal vælge at handle hos dig. Med virksomhedscases kan du få dine nuværende kunder til at fortælle, hvad du er god til, og det er mere værd end dine egne ord. Som journalist kan jeg stille de spørgsmål, der giver dig den bedste og mest troværdige anbefaling.
Bæredygtig politik og strategi
Politikker med mening. Politikker og strategier skal føre til handling. De skal have en indlysende sammenhæng med nationale og internationale strategier og give mening for den enkelte. Jeg skaber struktur og sætter tingene i perspektiv med FN's 17 verdensmål, EU's Action Plan for Circular Economy mv. Se f.eks., hvordan vi har gjort det med Norddjurs Kommunes Energi- og Klimapolitik.
Struktur og sprog i lange tekster
Svært ved at bevare overblikket og skrive med begejstring? Du har styr på dit fag, men du ved og vil alt for meget og har svært ved at koge det ind. Men bare rolig. Jeg kan som sparringspartner hjælpe med at få styr på indhold og sprog. Jeg har blandt andet hjulpet fagmedarbejdere i kommuner med at skrive miljø- og energipolitik, bæredygtighedsstrategi og klimahandlingsplan. Jeg har også hjulpet et spildevandsselskab med at skrive medarbejderhåndbogen og skrevet branchevejledninger om arbejdsmiljø. Jeg kan luge ud, forskønne sproget og stille de gode kritiske spørgsmål til indholdet.
Til-at-forstå breve
Skriv det, der er svært, lidt lettere Er der ikke rigtig nogen, der reagerer på påbud og rykkere? Eller oplever I telefonstorm om det, I lige har skrevet ud til folk? Så er det måske bare, fordi kunden ikke kan forstå det, der står. Jeg skriver lige ud ad landevejen, så folk fatter budskabet. Det er helt enkelt!
SEO - tekster der kan Googles..
SEO og tekster der sælger En særlig disciplin er at skrive hjemmesider, der både kan findes af Google, og som sælger varen. Det kaldes søgemaskineoptimering eller SEO. Det gælder om på en elegant måde at beskrive kundens udbytte og at ramme den rette dosering af de ord, der skal kunne "googles". Jeg holder mig løbende opdateret om Googles præferencer, så du kan trygt sætte mig på opgaven.
Artikler der inspirerer....
Historier skal flytte noget. Med mine artikler ønsker jeg at formidle viden og gode erfaringer, der kan inspirere og flytte folk. Det kan være om det bæredygtige byggeri, om det gode arbejdsmiljø eller bare om mennesker, der lever livet klogt. Har du et lignende mål for dit medie - så kan jeg skrive for dig.
Branding i pressen
Artikler som PR. Det handler ikke om kvantitet, men kvalitet, når jeg skriver pressemeddelelser. Èn velskrevet artikel i et udvalgt medie kan give væsentlig bedre branding, end upersonlige gentagelser i ti forskellige. Jeg skriver pressemeddelelser med journalistisk vinkel og etik. Lyder det godt? Så kontakt mig.
" Lone omsætter vores faglige ”nørdesprog” til et levende sprog, som alle kan forstå.
Bjarne Langdahl Riss
Direktør, vandsselskabet AquaDjurs A/S
Læs case